۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۸۰۲۵۴
آیت الله موحدی کرمانی:

آمریکا و صهیونیست ها دست از پا خطا کنند روزگارشان سیاه خواهد شد| مشکلات امروز نتیجه سوء مدیریت مسؤولان و عدم باور اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توطئه های دشمنان علیه انقلاب گفت: اگر آمریکا و استکبار جهانی دست از پا خطا کنند، پایگاه های آنان در سراسر دنیا ناامن شده و روزگار آن ها سیاه خواهد شد.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تهران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حاکمیت کامل بر اروند رود، تحت سیطره گرفتن جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک و جداسازی خوزستان سه هدف اصلی صدام از به راه اندازی جنگ تحمیلی بود؛ صدام در مناطق اشغال شده پدافند کرده و جای پای خود را محکم کرد، از سویی هم تحریم داخلی علیه مدافعان توسط طیف لیبرال و بنی صدر خائن صورت گرفت و به رژیم بعث کمک کرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: کسب دانش، نوسازی صنایع دفاع و افزایش ضریب خودکفایی، توسعه تحقیقات، تقویت توانمندی های دانشی و نرم افزاری در مقابله با جنگ های هوشمند، تقویت کمی و کیفی بسیج مستضعفان و ابزار معنوی ابزار قدرتمندی نیروهای مسلح ما بود که امتثال امر خدای متعال را کردند.

وی با بیان این که خداوند برخوردی بسیار قوی و قاطع با شایعه سازان دارد، افزود: منافقان و دشمنان با شایعه پراکنی می خواهند دل های رزمندگان را از آرامش تهی کنند؛ متأسفانه امروز جو فضای مجازی در اختیار دشمن است و هر سخن دروغی را به مردم می رسانند و نسبت های ناروا می دهند؛ کی مسؤولان می خواهند از خواب بیدار شوند؟ تشکیلات مجازی برای این نیست که در دست دشمن قرار گرفته و از این طریق به ما ضربه بزنند؛ مسؤولان بدانند که جلوی سوء استفاده دشمن از این عرصه باید گرفته شود.

آیت الله موحدی کرمانی عنوان کرد: امام راحل در بهمن ماه سال 62 فرمانی صادر کردند مبنی بر این که رادیو و تلویزیون موظند اخباری را پخش کنند که موثق باشد؛ همچنین نیروهای انتظامی نیز طبق این مصوبه موظف شدند شایعه پراکنان را فوراً دستگیر و به دادگاه تسلیم و دادگاه طبق قانون با آن ها برخورد کنند؛ این موضوع امروز هم باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران بر ضرورت حفظ اسرار داخلی از دید دشمن تأکید و بیان کرد: اگر کسی سری را بر دشمن فاش کند خیانت کرده است؛ دشمن امروز از بسیاری از اسرار ما نمی داند و آگاه نیست که در سراسر کشور نیروهایی داریم که اگر رهبری اشاره کند آن ها تل آویو را با خاک یکسان خواهند کرد.

وی اضافه کرد: از همین جا اعلام می کنیم که اگر آمریکا و استکبار جهانی دست از پا خطا کنند، پایگاه های آمریکا در سراسر دنیا ناامن شده و روزگار آن ها سیاه خواهد شد.

به گزارش رسا، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به این که دشمن در فضای مجازی روحیه مردم را تضعیف می کند، تأکید کرد: تقویت روحیه ولایتمداری و شایعه زدایی می تواند دشمن را در این عرصه ناکام کند؛ تحریم های آمریکا بر عزم مردم اثری ندارد و آن چه که شرایط اقتصادی را خراب کرده است، سوء مدیریت داخلی و عدم باور اقتصاد مقاومتی از سوی مسؤولان است.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از سه قوه یادآور شد: سه قوه با اتحاد و تمرکز بر رهنمودهای رهبری باید تولید و اشتغال را تقویت کرده، مشکلات ارز و سکه، رکود و مشکلات بازار را حل کنند و گزارش کاملی را به افکار عمومی ارائه دهند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: مردم انتظار دارند تغییرات وسیعی در کابینه دولت صورت گرفته و افراد بانشاط و با برنامه به عرصه وارد شوند؛ همچنین مطالبه مردم از نمایندگان مجلس نیز این است که در پی تحقق مطالبات اقتصادی و حل مشکلات معیشتی جامعه باشند و از این طریق به افزایش سطح رضایت عمومی کمک کرده و اعتماد مردم را کسب کنند.

امام جمعه موقت تهران مطرح کرد: مردم از قوه قضائیه به عنوان مظهر عدل انتظار دارند در مجازات اخلالگران و مفسدان اقتصادی با سرعت، دقت و شفافیت عمل کنند؛ مردم می خواهند این قوه با مسؤولان اشرافی و نجومی بگیران برخورد قاطع و سریع داشته باشد و گزارش شفافی به مردم ارائه دهد.

وی تصریح کرد: دیگر برای مردم قابل تحمل نیست خبر اختلاس های کلان و فرار غارتگران بیت امال را بشنوند و لازم است ضابطان قضایی در بخش پولی و مالی بیش از پیش با حساسیت ویژه اقدام کنند و راه نفوذ و اخلال و آشفتگی اقتصادی و سوء استفاده از بیت المال را سد کنند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به حمله ناجوانمردانه و تروریستی عده ای جنایتکار در فاجعه اهواز اظهار کرد: این حادثه نشانه ضعف و حیوان صفتی دشمنان ملت ایران است؛ اربابان فاسد و کودک کش از این مردم ناامید شده اند و راهی جز آزار نمی بینند؛ حرکت تروریستی کار انسان های زبونی است که قدرت جذب مردم را ندارند و برای همین به آزار مردم روی می آورند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به دشمنان ملت ایران عنوان داشت: این رفتارها بر مردم تأثیری ندارد و آن ها را به استقامت بیشتر وا می دارد، زیرا شهادت افتخار این ملت بوده و حضور مردم در تشییع شهدای این حادثه گواه بر این مدعا است.

وی افزود: نیروهای امنیتی و دستگاه های تأمین کننده امنیت باید از این حادثه عبرت گرفته و تلاش کنند تا بیش از پیش راه نفوذ دشمنان به خاک کشورمان سد شود.

آیت الله موحدی کرمانی در ادامه با اشاره به حضور موفق دولت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سالانه سازمان ملل بیان کرد: این حضور و موضع گیری های انقلابی قابل تقدیر است؛ اجلاس امسال سازمان ملل تابلوی برجسته منطق زورگویی، تجاوز و بی آبرویی سردمداران استکبار بود و از سوی دیگر تابلوی منطق آزادی خواهی و آزادگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود؛ ما از مواضع هوشمندانه رییس جمهور  کشورمان تشکر می کنیم و می خواهیم در همه زمینه ها این گونه باشد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ترامپ فکر نمی کرد که روزی در مجمع عمومی سازمان ملل، نمایندگان کشورها به او بخندند و البته باید از این موضوع گریه می کرد و به زودی گریه هم خواهد کرد؛ امروز سیاست های پلید ترامپ مورد تمسخر همگان است و روزی خواهد آمد که او ذلیل خواهد شد.

وی انتخابات عراق را تو دهنی محکم به آمریکا و ایادی آن دانست و مطرح کرد: این انتخابات سبب شد تا استکبار جهانی و ایادی آن علیرغم هزینه های سنگین در منطقه، از فعالیت های خود ناامید شوند.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان بر لزوم توجه مسؤولان به مسائلی همچون سرمایه گذاری در داخل، حمایت از تولید داخلی، تقویت نظام آموزشی، آمار بیکاری، آمار ازدواج و طلاق در جامعه تأکید کرد و خواستار آسیب زدایی از این عرصه ها شد./841/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات